Partnerów biznesowych również jak klientów możemy pozyskiwać dzięki social mediom i sieci. Wiele osób szuka współpracowników, kontrahentów czy inwestorów. Istnieje wiele sposobów na to, aby odnaleźć ich w internecie oraz nawiązać z nimi współpracę. Wyszukiwanie takich kontaktów biznesowych jest proste, darmowe i nie wymaga przeprowadzania skomplikowanych procesów. W tym tekście przedstawiamy gdzie szuka partnerów biznesowych oraz jak nawiązywać z nimi kontakt i rozmawiać by osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Portale społecznościowe

Portale społecznościowe są bardzo dobrym miejscem do pozyskiwania kontaktów biznesowych. Choć Facebook Czy Instagram służą przede wszystkim kontaktom towarzyskim, to każda szanująca się obecnie firma posiada profil przynajmniej na jednym z portali społecznościowych (najczęściej będzie to Facebook). Facebook posiada wyszukiwarkę, w której możemy wyszukiwać dane hasła. Otrzymane wyniki będziemy mogli przeglądać pod różnymi kątami np. oficjalnych stron na FB, postów czy materiałów video z danej kategorii. W taki sposób możemy nawiązywać współpracę z wieloma markami i firmami. Bardzo przydatne na Facebooku są również grupy tematyczne np. biznesowe lub lokalne. Wiele ogłoszeń tam zamieszczanych i możliwość publikacji własnego posta sprawia, że możemy pozyskać bardzo duży odzew lub wiele kontaktów biznesowych.

Fora internetowe

Jednym z najlepszych miejsc do pozyskiwania kontaktów biznesowych są fora internetowe. Darmowość tego rozwiązania oraz duża ilość serwisów sprawia, że możemy bez problemu opublikować wiele postów z ogłoszeniem lub samodzielnie wyszukiwać konkretne osoby. Fora o tematyce biznesowej są podzielone na różne działy i posiadają wielu użytkowników. Owocuje to tym iż prosto i szybko możemy dotrzeć do osób z konkretnej grupy lub branży. Oprócz for biznesowych w sieci możemy znaleźć fora tematyczne, branżowe czy ogłoszeniowe.

Google Maps — partnerzy lokalni i w danej lokalizacji

Jednym z najbardziej przydatnych narzędzi do wyszukiwania kontaktów biznesowych są mapy Google. To bardzo niedoceniana i często pomijana aplikacja, gdyż wiele osób sądzi, iż nadaje się jedynie do odnajdowania adresów w danym mieście. Jest to bardzo mylne przekonanie. Na mapach Google możemy wpisywać dokładnie to samo hasło co w wyszukiwarce, ale otrzymamy wyniki w lokalnym kontekście. Jeśli wpiszemy hasło “agencja reklamowa” wyświetli się nam spis agencji reklamowych w najbliższej lokalizacji lub danym mieście. To bardzo przydatna funkcja, gdyż dzięki niej możemy wyszukiwać firmy zlokalizowane blisko nas, jeśli zależy nam np. na ścisłej współpracy czy spotkaniu osobistym. Google Maps jest również przydatne, gdy poszukujemy kontrahenta np. w danej lokalizacji, w innym mieście lub innym kraju. Bez problemu znajdziemy wiele kontaktów i będziemy mogli napisać do takich osób. Samodzielne przeszukiwanie zagranicznych portali z pewnością nie jest komfortowe i wydajne, szczególnie jeśli nie znamy dobrze danego języka. Pozyskiwanie kontaktów biznesowych np. w celu wysłania oferty dużej liczbie firm jest jednym z największych plusów. Po wyszukaniu firm na mapach Google mamy na liście zapisane odnośniki do ich stron internetowych. Dzięki temu możemy bardzo prosto pozyskiwać adresy tych firm.

LinkedIn

Kolejnym miejscem typowo biznesowym jest portal LinkedIn. Pośredniczy on w kontaktach biznesowych różnych osób. Mogą być to osoby prywatne, specjaliści czy marki i firmy. Serwis ten posiada bardzo efektywną wyszukiwarkę kontaktów. Możemy w niej tak samo, jak w Google wpisywać markę, branże lub kategorie a otrzymamy wiele wyników wyszukiwania. Osoby rejestrujące się na takim portalu również chcą nawiązywać kontakty z innymi biznesmenami lub osobami w celach biznesowych. Warto dlatego zajrzeć tam i uzyskać wiele przydatnych kontaktów. Jest to szczególnie przydatny portal, gdy szukamy konkretnych kontaktów. W przeciwieństwie do Google kontakty te są już wyselekcjonowane pod odpowiednim kątem.

Wyszukiwarka Google

Banalnym, ale wciąż najskuteczniejszym miejscem, gdzie możemy wyszukiwać kontakty biznesowe, jest wyszukiwarka Google. Jej działanie zna każdy internauta, więc nie ma sensu przedstawiać jej wielu zalet. Oprócz ogromnej bazy kontaktów znajdziemy w niej najlepsze witryny i marki w danej kategorii. Jeśli zależy nam na renomowanych kontrahentach, warto skorzystać z rekomendacji Google, gdyż filtruje ona bardzo dokładnie firmy i witryny pod względem np. opinii, ilości ocen czy renomy witryny. Są to czynniki, które pozwalają już wysuwać pewne wnioski dotyczące jakości marki i pozwolą zdecydować czy chcemy skorzystać z takiego kontaktu.

Jak nawiązywać z nimi kontakt?

Gdy mamy już pozyskane kontakty biznesowe warto również przemyśleć strategię nawiązywania kontaktu z takimi firmami. Pierwszą ciekawą opcją jest strategia ilościowa. W myśl niej liczy się przede wszystkim ilość. Możemy w ten sposób pozyskiwać adresy np. e-mail i wysłać szablonowe wiadomości. Dzięki stworzeniu jednej ogólnej wiadomości będziemy mogli wysłać ją wielu osobom. Z pewnością z bardzo dużej grupy osób kilka z nich odpowie i będziemy mogli wtedy kontynuować rozmowy. Jeśli jednak w sieci szukamy kontaktów w konkretnym celu, możemy również przygotowywać spersonalizowane oferty współpracy. Zajmie to dużo więcej czasu i nie pozwoli na kontakt z tak dużą grupą osób, jak przypadku masowego mailingu, ale może otworzyć przed nami nowe możliwości.

Najpopularniejszym sposobem nawiązywania kontaktów jest adres e-mail. Z tego e-maila dla interesantów jednak często wiele firm korzysta okazjonalnie, sprawdzając jedynie co jakiś czas skrzynkę lub nie robiąc tego wcale. Jeśli nie otrzymamy potwierdzenia odbioru maila, możemy stworzyć z takich firm listę i próbować skontaktować się np. telefonicznie lub poprzez portale społecznościowe. Często otrzymamy kontakt do konkretnej osoby, a nie ogólnej skrzynki firmy i tak znacznie łatwiej będzie nam porozumieć się z “żywą osobą”, a nie pozostawiając jedynie e-maile w ogólnej skrzynce kontaktowej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak nawilżyć suche włosy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here